Dior 2009 2010 Sonbahar Kış "KürK"

Dior 2010 Sonbahar Kış koleksiyonunda ilk olarak değinmek istediğim noktalardan birisi; gri ve siyah ağırlıklı modellerin bone benzeri şapkalar ile kombine edilmiş olması. Bunu görünce dakika bir gol bir dedim. Aslında sert eleştiriler yapmak istemiyorum, yenilikçi yaklaşımlar benim için her zaman daha önemli ama... Bu boneler saçları tümüyle kapatıyor ve açıkça kötü duruyorlar. Hatta bazıları huniye benziyor. Neyse ki sonrasında güzel "kürk" şapka modelleri çıktı da bende derin bir nefes alabildim. Evet, kürk modellerine bayıldım süperler ve koleksiyonda en geniş yere sahip olmaları da çok hoşuma gitti.

Kürkü çok beğeniyorum, fakat hassas bir nokta olduğu da aşikar. Bu konuyu üç grupta düşünüyorum; Hayvanları sevenler, hayvanları sevmeyenler ve hayvanları sevdiği halde kürk giyenler. Son kısım sanıyorum ki moda aşıkları için. Dior da bu aşkı bildiğinden, elbise modellerinin alt kısımlarına kadar kürkü kullanmış. Yakalıklar ve kolluklarda bunun içinde tabi. Çok şık ve bana kalırsa bir hayli lüks görünüyorlar.

Anlam veremediğim detaylardan birisi; kat kat dikilmiş elbise modeli, siyah ve kırmızı olmak üzere iki rengi de bulunuyor. Bu modelin genel görünüşü kabarık ve parlak. Biraz daha kolay anlaşılması açısından "Michelin Maskotu" desem sanıyorum ki yanlış olmaz. Bunu giyen kişiyi direk olarak Michelin reklamlarına çıkartabiliriz. Arka tarafta bu elbiseyi giyen kızlar, ön tarafta da Maskot ve hepsini dans ederken hayal edebiliyorum... Tek kelime ile mükemmel.

Dior un klasik çantalarını sanırım bilmeyen yoktur. Kapitone şeklinde dikilmiş gayet klasik ve başarılı tasarımlardır. Bu sezonda en gözde modeller arasında hemen her şey ile kombine edilmiş durumdalar. Benzer durum Chanel’de de mevcut bu iki markanın klasikleşmiş modellerini her daim beğenmişimdir.

Bilindik şalvar modeline yeni bir yaklaşım da getirilmiş ve bence gayet başarılı da olmuş. Bol modeller ve gece için tasarlanan elbiseleri de genel olarak çok iyi. Özellikle de kapanışı yapan beyaz elbise, beni benden aldı diyebilirim... Genel değerlendirmem bu yönde detaylı bilgi için defileye bir göz atmanızı öneririm.

video

Hiç yorum yok: