Chanel 2009 2010 Sonbahar Kış "İspanyol Siyahları"

Chanel 2009 2010 Sonbahar Kış sezonu ile ilgili gerçekten iyi şeyler söylemek istiyorum. Fakat koleksiyonun yarınsından fazlası "siyah renkten" oluşurken, bunu başarmam inanın zor olacak. Ne gibi bir fikir var kafalarında? "Biz sadece siyahı kullanarak mucizeler yaratan bir firmayız" mı? Tamam, o kadar da değil sanırım biraz abartıyorum. Atmış dört model içersinde iki ya da üç tane yeşil ve bir iki tane de tozpembeye rastladım. Karl Lagerfeld in siyah hastalığını biliyorum, ama kendisi bir erkek olarak; siyah giyiniyor diye, bütün bayanları da siyaha mı büründürmeli? ya da "Siyah" rengi bayanlara hiç yakıştırmayan tek kişi ben miyim?

İspanyol kolluklar ve boyunluklar tasarımda ciddi bir yere sahip neredeyse bunlarsız model yok! Bunları sevmiyorsanız seçim yapmanız bir hayli zor olacaktır. Tasarım ve estetiklik olarak başarılı olsalar da uzaktan bile bir hayli rahatsız edici görünüyorlar. Bu açıdan aşırı kullanışsız olduklarını düşünüyorum.

Kruvaze ceket modellerini beğendim. Gayet havalı ve dar! Fakat ilk kez görmüş olduğum şeffaf çantalarsa tam bir; "fiyasko". Kısaca açıklamak gerekirse; içinde pek çok bölüm bulunuyor. Orta kısma asıl çantanızı, yan kısımlara; ipod, parfüm, gözlük gibi eşyalarınızı koyabileceğiniz bölümler var. Fakat koyduğunuz şeyler, çanta şeffaf olduğu için insanların yorumlarına ve beğenisine sunuluyor. -bir nevi "vitrin"- otobüste iken pek çok yorum alabilirsiniz "aa sizde mi bunu kullanıyordunuz" gibi. Ayrıca aşırı kullanışsız, telefonunuz çalıyor, önce şeffaf çantayı ardından kendi çantanızı açıyorsunuz... Olacak iş değil!

Beyaz üstüne siyah ipek şifon etekler ve boydan balıksırtı desenli pardösü bu koleksiyonda ki en beğendiğim tasarımlar. İkisi de çok şık ve estetik düşünülmüş, özellikle pardösü bel ve kalçalardan hafif daraltılmış ki bu sayede; düz ve yavan bir görüntüden, kadın estetiğindeki uyum a geçilmiş. Bazı ceket modellerin de arkadan kuyruk eklenmiş, biraz albenisi var gibi. Orijinallik ve yenilik adına pek çok cesur atılım "Chanel" in bu sezonunda var.

2 yorum:

Syhn dedi ki...

siyahın asaletini tasarımlarına yakıştırmış olmalı.
siyahsever olarak hiç yadırgamadm memnun oldum hatta.

Siu dedi ki...

Ne yaparsa yapsın başımın tacı Chanel :)

o şeffaf çantaları bende beğenmedim ama zaten şöyleki bence o çantayı alan kişide öyle otobüslerde gezmez :) en azından takside geziyor olur :)